Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

A Better Life [3.5/5]

Το όνειρο κάθε γονιού είναι να δώσει στα παιδιά του τα εφόδια για μια καλύτερη ζωή (a better life). Αυτό ακριβώς θέλει κι ο Carlos για τον 14ων ετών γιο του, Luis. Παράνομος μετανάστης κι εργαζόμενος ως κηπουρός, αγωνίζεται να μεγαλώσει τον γιο του μόνος του. Προκειμένου να του δώσει όσα πιο πολλά μπορεί, αγοράζει ένα φορτηγό κι εργαλεία από τον εργοδότη του για να βγάλει περισσότερα χρήματα και να ζήσουν πιο καλά.

Το «Μια Καλύτερη Ζωή» είναι ένα όμορφο μικρό δράμα για τα απλά πράγματα που όλοι ψάχνουν, για τις καταστάσεις της ζωής και την λεπτή γραμμή ανάμεσα σε ένα μονοπάτι καταστροφής ή μιας καλύτερης ζωής, πάνω στην οποία κάποιοι πρέπει να ισορροπήσουν. Με το θέμα της να περιστρέφεται γύρω από το αμφιλεγόμενο ζήτημα της μετανάστευσης, η ταινία του Weitz είναι κάτι περισσότερο από ακόμα μια ιστορία ενός μετανάστη που αγωνίζεται, αφού το σενάριο, ως επί το πλείστον, αποφεύγει την πολιτική πτυχή του θέματος. Σίγουρα, το γεγονός ότι ο Carlos αντιμετωπίζει τον φόβο της απέλασης καθημερινά, αναφέρεται, αλλά ο Weitz αυτό που πραγματικά θέλει να πει είναι μια ιστορία για έναν πατέρα και τον γιο του και όχι για τη μετανάστευση. Χρησιμοποιεί τη μετανάστευση ως υπόβαθρο κι αυτό κάνει την ιστορία ακόμη πιο ισχυρή.

Και ενώ από πολλούς μπορεί να θεωρηθεί κλισέ, και ναι είναι πιθανώς πολύ ανάλαφρο σε σύγκριση με το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, μας κάνει να αντιλαμβανόμαστε τις αξίες και τα ιδανικά που προέρχονται από αυτές τις πολύ συνηθισμένες καταστάσεις. Με μια απλή, ρεαλιστική ιστορία που αποφεύγει τους συναισθηματισμούς, αυτή η εξαιρετική ταινία μιλάει έντονα για την σχέση πατέρα/γιου καθώς και για το τι σημαίνει να είσαι πατέρας. Πετυχαίνει να μας παρουσιάσει μια σύγχρονη ιστορία αγάπης για την οικογένεια και το σπίτι. Σε αυτό βοηθά σε μεγάλο βαθμό ο Demian Bichir, ο οποίος δίνει μια πραγματικά σπουδαία ερμηνεία. Η απόδοση του ως Carlos δεν είναι υπερβολική στον θυμό ή τη θλίψη ακόμα κι όταν τα γεγονότα στην ζωή του απαιτούν τέτοια συναισθήματα. Η ερμηνεία του έχει να κάνει με την γλώσσα του σώματος του, μπορούμε να δούμε το μαρτύριο στο πρόσωπό του και την θλίψη στα μάτια του. Χωρίς τον γιο του, η ζωή του Carlos δεν θα είχε νόημα. Είναι τόσο θαυμαστό και συγκινητικό να βλέπεις πώς αυτός ο πατέρας αγωνίζεται παρά τις όποιες αναποδιές της ζωής. Κάτι άλλο που βρήκα εξαιρετικό είναι ότι ο χαρακτήρας του Bichir αφήνει περιθώρια ελπίδας, ότι το καλό μπορεί να επικρατήσει και ότι δεν είναι όλοι που μετατρέπονται σε κυνικούς κι ανέντιμους ανθρώπους .

Μια θαυμάσια και ουσιώδης ταινία που πραγματικά πέρασε απαρατήρητη. Ας ελπίσουμε ότι λόγω της υποψηφιότητας του Bichir, περισσότερος κόσμος θα παρακολουθήσει την ταινία, όχι τίποτα άλλο, απλά γιατί είναι μια ταινία που πραγματικά αξίζει να δεις.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται