Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Woman in Black [2.5/5]

Με τι τρομάζει ο καθένας είναι εντελώς υποκειμενικό. Έτσι, αυτό που κάποιος θα βρει τρομακτικό, σε κάποιον άλλον μπορεί να μην κάνει καμία αίσθηση. Το «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» είναι μια εφιαλτική και καλογυρισμένη ανατριχιαστική ιστορία φαντασμάτων που όμως εγώ, όσο κι αν τρόμαξα και πέρασα ωραία στην αίθουσα, δεν κατατάσσω στα απολύτως επιτυχημένα έργα.

Και αυτό γιατί μεγάλο μέρος της ταινίας είναι εντελώς συμβατικό. Παρά την επιδέξια απεικόνιση του σκηνοθέτη James Watkins της νεφώδους και αιθάλης βικτωριανής Αγγλίας, το σενάριο δεν μας πάει πουθενά που δεν έχουμε ξαναπάει. Η ωραία ατμόσφαιρα ενθουσιάζει αλλά μέχρι ενός σημείου. Πόσες φορές δηλαδή πρέπει να τρομάξουμε σε ένα κοντινό πλάνο ενός πιθήκου παιχνιδιού ή στο ανοιγόκλεισμα μιας πόρτας; Χωρίς γνήσιο φόβο, το μεγαλύτερο πρόβλημα λοιπόν βρίσκεται στην υπόθεση της ταινίας. Ναι, δεν λέω, σε γενικές γραμμές η ιστορία είναι αξιοπρεπέστατη, αλλά πραγματικά δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Είναι λίγο-πολύ όπως και κάθε άλλη ιστορία φαντασμάτων. Αν είστε ένας φανατικός θαυμαστής των ταινιών τρόμου όπως εγώ και έχετε δει και πέντε-έξι τέτοιες ταινίες στην ζωή σας, σας προετοιμάζω ότι δεν θα δείτε τίποτα καινούργιο και καινοτόμο. Η διάφορα με τέτοιου είδους ταινίες είναι το πόσο προσεγμένη και καλογυρισμένη είναι και πόσο άρτια είναι τεχνικά.

Η φωτογραφία είναι πραγματικά πολύ όμορφη. Τα τοπία, τα πλάνα, τα σκηνικά, η γενικά απόκοσμη κι απειλητική ατμόσφαιρα, η μουσική υπόκρουση, είναι όλα πρώτης ποιότητας. Συνδυασμένα όλα μαζί επιτυγχάνουν μια υπέροχη καλλιτεχνική αισθητική και δημιουργούν ένα σκοτεινό περιβάλλον. Ο James Watkins καταφέρνει όντως να δημιουργήσει ατμόσφαιρα και με έξυπνες λήψεις και την χρήση αργόσυρτων πλάνων σίγουρα θα σου προκαλέσει ανατριχίλες και θα σε κάνει να πεταχτείς από το κάθισμα. Αυτό συμβαίνει, βέβαια, επειδή ο θεατής ακούει ξαφνικά δυνατούς θορύβους και «πράγματα» εμφανίζονται στην οθόνη. Η αντίδραση αυτή είναι μέχρι ενός σημείου φυσιολογική και δικαιολογημένη. Να μην τα πολυλογώ, ναι θα σας τρομάξει αλλά ούτε θα σας κάνει να χάσετε τον ύπνο σας, ούτε αξέχαστο θα σας μείνει. Επιτρέψτε μου εδώ να πω ότι η αρχή και το τέλος της ταινίας αποτελούν τις αγαπημένες μου σκηνές. Τώρα, αφού αγαπώ τον Harry Potter, ήταν πραγματικά ωραίο να βλέπεις τον Daniel Radcliffe σε κάτι διαφορετικό. Αν και θα ήθελα ο Arthur Kipps να είναι λίγο πιο ενδιαφέρον ως χαρακτήρας, ο Radcliffe κάνει αρκετά καλή δουλειά, παρόλα αυτά. Σε γενικές γραμμές, όλοι οι ηθοποιοί είναι αξιοπρεπέστατοι στους ρόλους τους και προσθέτουν πόντους στο όλο εγχείρημα.

Το «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» δεν είναι κακό, αλλά δεν είναι και τρομερό. Τα καλά νέα είναι ότι στιλιστικά ο σκηνοθέτης James Watkins καταφέρνει και φτιάχνει μια κομψή, ατμοσφαιρική και αρκετά ανατριχιαστική, ακόμα κι αν βασίζεται πολύ στα ηχητικά εφέ, ταινία. Τα κακά νέα είναι ότι δεν έχει την δεξιότητα να κάνει κάτι παραπάνω από αυτό το πρώτο άλμα από την καρεκλά μας με αποτέλεσμα να γίνεται λίγο κουραστικό και προβλέψιμο. Μέτρια εντυπωσιασμένος, λοιπόν, από αυτήν την ιστορία φαντασμάτων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται