Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Microphone [2.5/5]

«Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ντοκιμαντέρ και μιας ταινίας μυθοπλασίας», ρωτά ένας αθέατος δημοσιογράφος έναn μουσικό στην αρχή αυτής της θορυβώδης αλλά κάπως απλής εξέτασης της ασφυκτικής κουλτούρας των νέων της Αλεξάνδρειας. Ο Αιγύπτιος σκηνοθέτης Ahmad Abdalla φεύγει απ’ τό πλάνο πριν προλάβει να δοθεί απάντηση, η ιδία η ταινία όμως είναι η απάντηση στο ερώτημα. Περνώντας από διάφορες μορφές, είδη και αφηγήσεις, η ταινία διαθέτει τον άνισο ρυθμό των skaters του δρόμου πάνω στους όποιους επανειλημμένα βασίζεται, ενώ θέτει πολλά περισσότερα ερωτήματα από όσα καταφέρνει να απαντήσει. Διαθέτει, όμως, μια αυθεντικότητα που υπερβαίνει την αισθητική χειρός που χρησιμοποιείται για να απεικονίσει τους νέους κατοίκους της Αλεξάνδρειας που κινούνται γρήγορα, αλλά μοιάζουν να μην πηγαίνουν πουθενά.

Η μουσική αποτελεί ένα μεγαλύτερο μέρος αυτής της ταινίας, καθώς επίσης κι ένα μεγάλο μέρος της ιδίας της ιστορίας. Υπάρχουν πολλαπλές μουσικές παραστάσεις που χρησιμεύουν τόσο ως ιντερλούδια, όσο κι ως πηγές φωτισμού όπου καλλιτέχνες τραγουδούν για έναν πολιτισμό που οι νέοι διαθέτουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο, αλλά δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Ένα στίχος κάνει λόγο για «διδακτορικό στο πλύσιμο πιάτων». Είναι πραγματικά ενθαρρυντικό να βλέπεις όλους αυτούς τους ανθρώπους που πραγματικά αγαπούν την μουσική, να παίρνουν αυτό που βλέπουμε και ακούμε εμείς και να το προσαρμόζουν με τον δικό τους πολιτισμό δημιουργώντας νέους ήχους. Καλλιτέχνες που προσπαθούν να αγκαλιάσουν τις νέες ιδέες και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους όπως μπορούν καλύτερα. Είτε μέσω του ανεξάρτητου κινηματογράφου, είτε της μουσικής ή μέσω γκράφιτι. Να προσπαθούν να φέρουν στην επιφάνεια το έργο και τις ιδέες τους προκειμένου οι άνθρωποι εκεί έξω να δουν και να ακούσουν, αλλά ακόμα παρεμποδίζονται από μια παλαιότερη γενιά που δεν είναι συνηθισμένη σε τέτοια ακούσματα και από ένα καθεστώς που ελέγχει τις τέχνες, ως μια μορφή έκφρασης, μέσω της χρηματοδότησης.

Υπάρχουν διάσπαρτες στιγμές σε όλη τη διάρκεια, που λένε πολλά κι έχουν νόημα (όπως π.χ. όταν πλησιάζοντας σε ένα σημείο ελέγχου με αυτοκίνητο, ένα χιπ-χοπ τρίο κρύβει το demo-cd του κάτω από το κάθισμα, από φόβο μήπως και το ακούσουν), αλλά για όλες αυτές τις μικρές στιγμές στην αφήγηση και τις διάφορες αναφορές το «Microphone» τελικά δεν καταφέρνει να κρατήσει την προσοχή σου. Κάποια στιγμή στην ταινία υπάρχει ένα γκράφιτι σε έναν τοίχο απέναντι από το διαμέρισμα του πρωταγωνιστή που λέει «Hey you», τραβώντας την προσοχή του χωρίς να γνωρίζει τι είναι ή ποιος το έγραψε. Ενδεικτικό της ταινίας αφού κι αυτή καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή σου αλλά δεν είναι αρκετά σίγουρη τι θέλει να πει. Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με ένα δυναμικό, γρήγορο και καλά δομημένο φιλμ που η υπεραφθονία των χαρακτήρων και η έλλειψη ιδεών το κάνει να μοιάζει σαν μια διατριβή σχολής κινηματογράφου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται