Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Battleship [1/5]

Τι κοινό έχουν τα Αρμαγεδδών, Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει, Τζουράσικ Παρκ, Αδίστακτα/Πρόσωπα και πολλές ακόμα ταινίες σαν αυτές μεταξύ τους; Είναι ταινίες blockbuster. Είναι ταινίες προερχόμενες εξ Αμερικής. Είναι ταινίες έξυπνες, ακόμα κι αν είναι απίστευτες σαν σενάρια. Και πάνω από όλα, είναι διασκεδαστικές. Δυστυχώς το «Battleship: Ναυμαχία» δεν τις πλησιάζει καν. Τεχνικά η ταινία είναι σαφέστατα άρτια, με εφέ που αγγίζουν το τέλειο. Βέβαια, με ένα budget 200 εκατομμυρίων δολαρίων, αυτό έλειπε και να μην είναι. Τίποτα άλλο, όμως, δεν δικαιολογεί ούτε μισό αστεράκι παραπάνω. Και όχι, δεν δέχομαι το επιχείρημα του στυλ «έλα μωρέ, τι περίμενες να δεις;». Γιατί αυτό που είδα, δεν το περίμενα με τίποτα…

Για αρχή, παρόλο που σε τέτοιες ταινίες δεν σε νοιάζει η υπόθεση της, παρά μόνο η δράση της, μου είναι αδύνατο να παραβλέψω τα τεράστια σεναριακά προβλήματα της. Μπορώ να δεχτώ τους εξωγήινους και άλλα στοιχεία φαντασίας σε μια ταινία, αλλά μερικά κομμάτια της υπόθεσης είναι απολύτως αδύνατα. Ακόμα κι όταν προσπαθούσα να τα αγνοήσω, απλά κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό. Επιπρόσθετα, το απίστευτα κακό μοντάζ έκανε τα πράγματα χειρότερα, σε τέτοιο βαθμό που σε ορισμένα σημεία απλά δεν μπορούσα να καταλάβω πού βρισκόμουν. Σκηνές που έβγαζαν ελάχιστο νόημα και διαδραματίζονταν σε διάφορες τοποθεσίες, εναλλάσσονταν με έναν γρήγορο τρόπο ενώ κάθε λίγο και λιγάκι γινόταν και μια έκρηξη. Οι εξωγήινοι εισβολείς, δε, από τη μια μας παρουσιάζονται ως εξελιγμένα οντά και από την άλλη νικιούνται από την πιο απλή βλακεία που μπορείς να φανταστείς. Και το σημαντικότερο περί εξωγήινων, δεν έχω καταλάβει αν είναι καλοί ή κακοί, πράγμα αδιανόητο για μια ταινία. Επιπλέον, σαν κεντρικό χαρακτήρα έχουμε έναν αντιπαθέστατο, από όλες τις απόψεις, πρωταγωνιστή που μαζί με όλους τους υπόλοιπους ξεστομίζει ατάκες που είναι δύσκολο να πιστέψεις ότι κάποιος έγραψε. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια απίστευτα αναληθοφανή ταινία που θα σε κάνει να γελάς. Θα μου πείτε, σε όλα τα blockbuster υπάρχουν αναληθοφάνειες και ασυνέχειες, αλλά θα σας απαντήσω ότι δεν είναι τόσο εμφανέστατες όσο εδώ.

Και ερχόμαστε στα μεγαλύτερα για μένα προβλήματα της ταινίας. Ξεκινώ με το ποσοστό της διασκέδασης. Σε αυτές τις ταινίες δεν πας ούτε για τους χαρακτήρες, ούτε για την υπόθεση. Πας για τη δράση και τα εφέ. Φοβάμαι, όμως, πως στη συγκεκριμένη περίπτωση, από ψυχαγωγική πλευρά, μιλάμε για μια ήπια περιπέτεια. Τα πρώτα 45 λεπτά δεν γίνεται τίποτα, έχουμε μια μεγάλη μάχη στη μέση, για να κλείσουμε με ένα γλυκανάλατο και politically-correct τέλος. Αυτό είναι το έργο. Και κλείνω με το γεγονός του ότι δεν απευθύνεται σε εμάς. Ούτε στο ελάχιστο. Δεν θα μιλήσω για προπαγάνδα, γιατί πιστεύω ότι κι εμείς σαν χωρά αν είχαμε τα μέσα, την ισχύ και τη δυνατότητα, τέτοιες ταινίες ή και ακόμα χειρότερες θα γυρνούσαμε. Θα πω απλά ότι το target-group της είναι αποκλειστικά το αμερικανικό κοινό προκειμένου να τονώσει το ηθικό τους. Πατριωτικές σκηνές εναλλάσσονται με γρήγορο κι άκομψο ρυθμό. Υπέρ του Πολεμικού Ναυτικού της Αμερικής, στο απόλυτο. Πραγματικά, δεν νομίζω ότι μπορώ να εξηγήσω ακριβώς τι εννοώ. Θυμηθείτε την τελική σκηνή στο Μέρα Ανεξαρτησίας με τον Αμερικανό πρόεδρο να θυσιάζεται για τη σωτηρία του κόσμου και πολλαπλασιάστε την με το 100. Για τέτοιο πατριωτισμό μιλάμε!

Καθώς έβγαινα από την αίθουσα, άκουσα κάποιους να λένε ότι είναι καλό εάν απενεργοποιήσετε το μυαλό σας. Σας συμβουλεύω, λοιπόν, να βάλετε το μυαλό να δουλέψει και να πατέ να δείτε καμιά ταινία της προκοπής. Και για να το πω ακόμα πιο απλά: Υπερπαραγωγή; Ναι. Ηλίθιο; Ναι. Διασκεδαστικό; Όχι τόσο…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται