Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Raven [0.5/5]

Μερικές φορές, πας να δεις μια ταινία με αρκετά υψηλές προσδοκίες. Όταν, δε, περιλαμβάνει σαν κεντρικό χαρακτήρα τον Έντγκαρ Άλαν Πόε, έναν συγγραφέα που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο για την εξέλιξη σύγχρονων λογοτεχνικών ειδών, όπως η αστυνομική λογοτεχνία ή οι ιστορίες τρόμου και φαντασίας. Όταν τον πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει ο John Cusack, ηθοποιός σεβαστός από κοινό και κριτικούς με αρκετές συμμέτοχες σε εξαιρετικές ταινίες. Και τέλος, όταν ο σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο δημιουργός του εξαιρετικού V for Vendetta. Τότε όλα τα παραπάνω ανεβάζουν τις προσδοκίες ένα τσακ πιο πάνω.

Δεν υπάρχει, όμως, χειρότερο συναίσθημα όταν όλες αυτές οι υψηλές προσδοκίες διαλύονται, όταν το έργο αποδεικνύεται μεγάλη βλακεία. Και είναι ακόμα χειρότερο το συναίσθημα όταν η αρχή του σε προϊδεάζει για κάτι καλό. Έτσι και με το «Κοράκι». Η ταινία ξεκινά καλά. Όλα τα απαραίτητα στοιχειά που θα σε κάνουν να περιμένεις να δεις ένα αξιοπρεπές τουλάχιστον θρίλερ δίνουν το παρόν. Υπάρχουν όλα τα ατμοσφαιρικά κλισέ που οι δημιουργοί τέτοιων ταινιών χρησιμοποιούν (φανάρια, ομίχλη, αποχετεύσεις), υπάρχει η απαραίτητη σκοτεινή ατμόσφαιρα που προμηνύει τον κίνδυνο και πάνω από όλα (θα επαναλάβω λίγο τον εαυτό μου εδώ) υπάρχει το υπόβαθρο. Γιατί το να πάρεις μια από τις πιο διάσημες λογοτεχνικές φωνές ιστοριών φρίκης και να τη μετατρέψεις σε μια, σε στυλ Σέρλοκ Χολμς με μια δόση Se7en, ταινία μυστηρίου μοιάζει να είναι μια ελκυστική και άκρως ενδιαφέρουσα ιδέα. Μια ιδέα, όμως, που μετά από το πρώτο μισάωρο σπαταλιέται και πότε δεν αναπτύσσεται σωστά. Και γι’ αυτό φταίνε τρεις παράγοντες. Για αρχή η σκηνοθεσία. Ο McTeigue είναι ένας ικανός οργανωτής σκήνων που τις φιλμάρει με αποτελεσματικότητα, αλλά δεν διαθέτει καθόλου φαντασία. Με αποτέλεσμα η ταινία να κουράζει και να μην διαφέρει σε τίποτα από όλες τις άλλες. Άσε δε που από την τόση ψηφιακή «διόρθωση» που έχει υποστεί, ακόμη και οι απλούστερες σκηνές φαίνονται ψεύτικες. Αυτή, λοιπόν, η ανέμπνευστη σκηνοθεσία είναι ακόμα χειρότερη όταν συνοδεύεται κι από (ο δεύτερος παράγοντας) ένα εντελώς φλατ σενάριο. Υπόθεση απλή που συναντάς σε ένα CSI ή μια οποιαδήποτε άλλη σειρά μυστήριου, κανένας ρυθμός, καμία ανάπτυξη χαρακτήρων, καμία αγωνία και όπως πάντα γνωρίζεις από πριν τι θα γίνει και πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση.

Όσο χαλιά, όμως, κι αν είναι η ιστορία, δεν είναι το σενάριο το χειρότερο συστατικό του «Κορακιού». Και περνάμε στις ερμηνείες… Το θλιβερό κομμάτι του έργου. Είναι νομίζω η πρώτη ταινία που ο κάθε ηθοποιός νομίζει ότι παίζει σε διαφορετικό είδος. Δεν θα αναφερθώ σε έναν προς έναν ξεχωριστά, θα επικεντρωθώ μόνο στον John Cusack. Είναι λίαν φανερό ότι η καριέρα του έχει αρχίσει να παίρνει την κατιούσα. Συμμέτοχες σε ταινίες όπως 2012 και Ένα Τρελό Τρελό Τζακούζι δεν τις λες και τις καλύτερες επιλογές. Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, καταφέρνει το αμίμητο. Φτάνει τα ερμηνευτικά επίπεδα αθλιότητας του Nicolas Cage. Δεν έχει ιδέα του τι κάνει. Άλλοτε είναι σοβαρός και μυστήριος, άλλοτε χαζός και ρομαντικός και συνέχεια μα συνεχεία, φωνάζει. Κάποια στιγμή, βγάζει μια άσχετη κραυγή φωνάζοντας «Emilyyyy», που θα μου μείνει αξέχαστη.

Εν ολίγοις, η ταινία δεν έχει καμία σχέση με τον Έντγκαρ Άλαν Πόε. Είναι απλά ένα ακόμη θρίλερ με βάση ένα χιλιοειπωμένο σενάριο, μια χωρίς φαντασία σκηνοθεσία κι έναν υπερβολικό ερμηνευτικά πρωταγωνιστή. Σίγουρα θα βρει το κοινό του, αλλά η σύσταση μου… προσπεράστε το.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται