Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Mon Pire Cauchemar [1/5]

Σκηνοθετημένο από την Anne Fontaine, το «Ούτε στον Εχθρό μου!» ακολουθεί την Isabelle Huppert καθώς αυτή είναι αναγκασμένη να υποστεί τα καμώματα ενός αγροίκου φαφλατά ονόματι Patrick (Benoit Poelvoorde) που εντέλει η άφιξη του επηρεάζει τις ζωές όλων γύρω του.

Η σκηνοθέτης κάνει μια θαυμάσια δουλειά στο να εμφυσήσει το αρχικό μέρος της ταινίας με μια ανάλαφρη, κινούμενη με γρήγορους ρυθμούς, αίσθηση που είναι δύσκολο να της αντισταθείς. Αυτή η απροσδόκητα ακαταμάχητη συμβατική ατμόσφαιρα ενισχύεται από τις χαρισματικές ερμηνείες όλων των εμπλεκόμενων. Ακόμα και η παγωμένη προσωπικότητα της Huppert είναι σε τέλεια αντίστιξη με τη χαλαρή συμπεριφορά του Poelvoorde. Δυστυχώς, όμως, αυτή η γεμάτη ζεστασιά ατμόσφαιρα διαρκεί μέχρι τα μισά περίπου του έργου, αφού από ένα σημείο και μετά, η ταινία θα υποστεί μια περίεργη τονικά αλλαγή καθώς η Fontaine αρχίζει να δίνει έμφαση στα μελοδραματικά σημεία των χαρακτήρων. Η μετατροπή της ταινίας σε ένα παραδοσιακό γαλλικό δράμα που περιστρέφεται γύρω από την απιστία, την μητρότητα κι ένα κλισέ ρομάντζο είναι πέρα για πέρα ενοχλητική και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ταινία, στην προσπάθεια της να φτάσει στην ολωσδιόλου αδιάφορη κλιμάκωση της, εξαντλείται σιγά-σιγά.

Η Fontaine ήθελε να κάνει μια επιπόλαιη φαρσοκωμωδία, αλλά η ταινία της δεν είναι ούτε αστεία αρκετά για να δικαιολογήσει τον τίτλο κωμωδία, ούτε αρκετά συγκινητική για να υπερνικήσει τα μπαγιάτικα αστεία και να θεωρηθεί δράμα. Αντ’ αυτού, είναι ένα άνισο κι αδιάφορο έργο που θα αφήσει τους θεατές σαστισμένους κι απογοητευμένους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται