Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Silent House [2/5]

Είναι πολύ συχνό φαινόμενο ταινίες οι όποιες ξεκινούν πολλά υποσχόμενες να καταστρέφονται από ένα απελπιστικά αδύναμο φινάλε, κάτι που δυστυχώς ισχύει και στην περίπτωση του, κατά τα αλλά ατμοσφαιρικού θρίλερ, «Σιωπηλό Σπίτι».

Ανεξάρτητα, όμως, από το τι πιστεύουμε για το τελικό αποτέλεσμα, μια ταινία που επιχειρεί κάτι διαφορετικό (ειδικά όταν είναι θαμμένη μέσα στα πολλά κλισέ των ταινιών τρόμου) είναι άξια συζήτησης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το τέχνασμα είναι ότι οι σκηνοθέτες Chris Kentis και Laura Lau γύρισαν την ταινία σε πολλές εκτεταμένες δωδεκάλεπτες λήψεις, χρησιμοποιώντας την απλής ποιότητας φωτογραφική μηχανή Canon EOS 5D, οι όποιες ενώθηκαν στο μοντάζ προκειμένου να δίνουν την αίσθηση συνεχόμενης λήψης, εμπνεόμενοι από τον Βρόγχο του Alfred Hitchcock. Και ακόμα και στα μόλις 87 λεπτά που διαρκεί το έργο, αυτό είναι ένα καλό κινηματογραφικό επίτευγμα, ανεξάρτητα από το αν μας αρέσει η ταινία ή όχι.

Αφαιρώντας, λοιπόν, την άνεση ενός καθαρού κοψίματος από την εξίσωση, οι σκηνοθέτες είναι αναγκασμένοι να γίνουν δημιουργικοί στην προσπάθεια τους να μας τρομοκρατήσουν. Υπάρχουν αρκετές τρομακτικές σκηνές που θα σας κάνουν να πιάσετε το χέρι του άλλου ή να αναπηδήσετε από την καρεκλά σας, οι οποίες λόγω των περιστροφικών κινήσεων, του τρέμουλου, των προσκρούσεων και γενικά του συνολικά ξέφρενου ρυθμού της κάμερας μοιάζουν ακόμα πιο αληθοφανείς, κάνοντας τις εκπλήξεις που σε περιμένουν στην πορεία ακόμα πιο αγχωτικές. Αυτό το στυλ κινηματογράφησης έχει επίσης ως συνέπεια η πρωταγωνίστρια Elisabeth Olsen να παραδίδει μια υποδειγματική ερμηνεία. Ο χαρακτήρας της καλύπτει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων, από «casual» σε μπερδεμένη και από φοβισμένη σε εντελώς τρομοκρατημένη, χωρίς την άνεση της οικοδόμησης αυτών των συναισθημάτων εκτός κάμερας. Η Olsen, παρέχοντας μια εκπληκτική ερμηνεία που απεικονίζει τη φρίκη της κατάστασης στην όποια βρίσκεται, καταφέρνει να λάβει μια ιδιαίτερη συναισθηματική προσήλωση από τους θεατές που συνδέονται πραγματικά με τον χαρακτήρα που υποδύεται.

Για ένα αρκετά μεγάλο τμήμα, λοιπόν, η ταινία είναι συναρπαστική, διαθέτοντας εξαιρετικό ρυθμό, ικανοποιώντας πλήρως τους λάτρεις των ταινιών θρίλερ. Παρά, όμως, τα αναμφισβήτητα γεμάτα ένταση πρώτα 45 λεπτά, το τελευταίο κεφάλαιο του φιλμ είναι τόσο άγαρμπα και πρόχειρα προσεγγισμένο, που έρχεται σε αντίθεση με τη νοημοσύνη και τη φαντασία όλου του υπόλοιπου έργου και φτάνει να αναιρεί οτιδήποτε καλό είχε να επιδείξει η ταινία μέχρι τη στιγμή της γελοίας επίλυσης της.

Εν ολίγοις, το «Σιωπηλό Σπίτι» είναι μια ταινία που πρέπει να δείτε, έστω και για μία μόνο φορά. Ξεχωρίζει για μερικούς αξιοπρεπείς φόβους και για τη μεγάλη ερμηνεία της Elizabeth Olsen, αλλά δυστυχώς ανατρέπεται από κάποια αστεία και ιδιαίτερα παράλογα συμβάντα που λαμβάνουν χώρα στην τελική του πράξη καταστρέφοντας σχεδόν ολόκληρη την ταινία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται