Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

To Rome with Love [2/5]

«Μην προσπαθήσετε να με ψυχολογήσετε. Πολλοί προσπάθησαν, όλοι απέτυχαν». Κάτι τέτοιο ακούγεται δια στόματος Woody Allen, ο όποιος εμφανίζεται για πρώτη φορά μπροστά από την κάμερα μετά το Scoop του 2006, και φυσικά είναι δύσκολο να μην χασκογελάσεις με την αμεσότητα του. Και πιστέψτε με, αν ο Woody αισθάνθηκε ότι έπρεπε να εμφανιστεί ξανά σαν ηθοποιός προκειμένου να πει στους κριτικούς και στον κόσμο να μην μπει στον κόπο να προσπαθήσει να τον καταλάβει, τότε αυτό είναι σίγουρα δικαίωμά του. Από την άλλη, όμως, κάνεις δεν λέει ότι πρέπει να τον ακούσουμε…

Έχοντας παρατείνει την διαμονή του στο Λονδίνο και μετά από μια σύντομη κι ευχάριστη παραμονή στο Παρίσι, ο Woody Allen συνεχίζει την ευρωπαϊκή περιοδεία του και αυτή τη φορά σειρά έχει η Ρώμη. Σε περίπτωση που δεν κρατάτε σκορ το «Στη Ρώμη με Αγάπη», είναι η 44η μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη. Και μέχρι τώρα, νομίζω, ότι οι περισσότεροι θεατές πιθανώς θα έχουν στο μυαλό τους ένα βασικό προφίλ των ταινιών του Woody Allen και πάνω-κάτω μια ιδέα τού τι θα δουν (εκτός κι αν είναι αναλαμπή τύπου Match Point, που κάνεις δεν την περίμενε). Εδώ το έργο αποτελείτο από τέσσερις διαφορετικές, ασύνδετες μεταξύ τους, ιστορίες. Και οι τέσσερις είναι κάτι σαν μικρά διασκεδαστικά διηγήματα (σαν ανάγνωση από ένα από τα λογοτεχνικά έργα του Allen) με κοινό παρανομαστή όλων, πέρα από την τοποθεσία, το θέμα. Το θέμα εδώ είναι η αγάπη και ο Allen ασχολείται με ένα διαφορετικό είδος αγάπης σε κάθε κομμάτι. Έχουμε την ιδέα της ακατανόητης αγάπης, της οικογενειακής αγάπης, της (δυσδιάκριτης, θα έλεγα) γραμμής μεταξύ ρομαντικής και σεξουαλικής αγάπης και τέλος της αγάπης που έχεις μετανιώσει που έζησες και που συμβαίνει τόσο συχνά στη ζωή.

Παρόλο που και οι τέσσερις ιστορίες του παρακολουθούνται πολύ ευχάριστα σαν σύνολο, η ταινία κινείται στη γνωστή μετριότητα των τελευταίων δημιουργιών του σκηνοθέτη και αυτό γιατί μοιάζει να μην ξέρει τι θέλει να πει. Είναι μια μελέτη για την έννοια της φήμης και της εμμονής της κοινωνίας με τη διασημότητα; Θα πρέπει να επικεντρωθούμε μόνο στις ιστορίες αγάπης, γιατί εντέλει, το έργο δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια σοφιστικέ ρομαντική κωμωδία; Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ενδιαφερόμαστε πραγματικά για κάποιον από τους χαρακτήρες, αφού είναι εδραιωμένοι σε μια σειρά από ιστορίες που στερούνται την αλήθεια. Είναι σαν να λείπει από το έργο η σπονδυλική στήλη. Οι χαρακτήρες του μπλέκονται σε απρόβλεπτες καταστάσεις και ερωτοτροπούν με τον κίνδυνο μόνο για να επιλέξουν την ασφαλέστερη επιλογή με μια νοσταλγική ματιά στο τι θα μπορούσε να ήταν.

Και μπορεί η Ρώμη να συμβαδίζει περισσότερο με το προσωπικό του όραμα, αφού το ρομάντζο προκύπτει από ένα μέρος γεμάτο νευρώσεις κι εμμονές. Στο «Στη Ρώμη με Αγάπη» είναι σαφές ότι ο Allen παίρνει ρεπό να ξεκουραστεί και κάνει κάτι που ναι μεν του επιτρέπει να παίξει με αίσθηση του χιούμορ, αλλά χωρίς να προκαλέσει αρκετά τον εαυτό του προκειμένου να δημιουργήσει μια πλήρη 100 λεπτών ταινία. Χαμένη ευκαιρία…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται