Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Guilt Trip [2.5/5]

Έχοντας πρωταγωνιστήσει, τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, σε μερικές κλασσικές ταινίες του είδους («Ένα Αστείο Κορίτσι», «Μια Τρελή, Τρελή Καταδίωξη», «Η Τροτέζα και ο Πρωτάρης» κ.ο.κ), είναι σαφές ότι η Barbra Streisand ξέρει από κωμωδία. Έχοντας αυτό στο μυαλό, το «The Guilt Trip» φαντάζει αυτομάτως ως ένα, πέρα από το αν είναι καλή σαν ταινία ή όχι, κινηματογραφικά σημαντικό γεγονός για δύο λόγους. Πρώτον γιατί αποτελεί ουσιαστικά τον πρώτο πρωταγωνιστικό της ρόλο εδώ και 16 χρόνια (ο τελευταίος ήταν το 1997 με το «Ο Καθρέφτης Έχει Δύο Πρόσωπα»), αλλά και γιατί είναι η ουσιαστική επιστροφή της, αν εξαιρέσουμε το μικρό πέρασμα από τις ταινίες «Πεθερικά της Συμφοράς» και «Γονείς της Συμφοράς», σε ένα είδος ταινιών που ξέρει καλά.

Έχοντας λοιπόν διευκρινίσει γιατί το «The Guilt Trip» αποτελεί από μόνο του ορόσημο στα κινηματογραφικά δρώμενα, ας ασχοληθούμε λίγο και με την ουσιαστική του άξια. Καταρχάς, το γεγονός ότι τα ονόματα, τόσο της Barbra Streisand όσο κι αυτό του Seth Rogen, φιγουράρουν και σε εκείνα του παραγώγου, μας υποδεικνύει ότι και οι δυο ήταν απόλυτα δοσμένοι στο πρότζεκτ. Και αυτό φαίνεται από πολλές απόψεις. Αρχής γενομένης, στις ερμηνείες τους που αποτελούν και το πρώτο κομμάτι στο οποίο αξίζει να σταθούμε. Ως Joyce, η Streisand είναι κατάλληλα ενοχλητική και πιεστική μέσα στην αγάπη και την τρυφερότητα που δείχνει στον γιο της. Και ως Andy, ο Rogen είναι έξοχος ως ο ελαφρός σπασίκλας γιος της που στα 38 του δεν έχει ουσιαστικά πραγματική ζωή. Η χημεία τους είναι εξαιρετική, το κωμικό timing τους ακριβές και οι δραματικές στιγμές τους γεμάτες συναίσθημα.

Πέρα από τις ερμηνείες, που αποτελούν κατά βάση το πιο δυνατό χαρτί της ταινίας, η υπόλοιπη ταινία, αν και όχι πρωτότυπη, είναι εξίσου καλή. Διαθέτει ένα ζωηρό και συχνά διασκεδαστικό σενάριο και ρυθμό που δεν σε κουράζει αλλά και σε ψυχαγωγεί. Σημαντικό, δε, είναι και το γεγονός ότι η ιστορία δεν στηρίζεται πάρα πολύ στην ιδία της βάση. Αυτό που στα χέρια κάποιου άλλου θα μπορούσε να γίνει μια σατιρική κωμωδία μεταξύ μιας αυταρχικής μητέρας κι ενός ευνουχισμένου γιου, ο Dan Fogelman και η Anne Fletcher κάτι τέτοιο το αποτρέπουν και καταφέρνουν να φτιάξουν μια πολύ γλυκιά και, εξαιρώντας μια-δυο αδιαμφισβήτητα «χαζές» σκηνές, ως έναν βαθμό ώριμη ταινία που διερευνά τη σχέση μεταξύ μητέρας και γιου.

Για να μην μακρηγορώ, δεν είναι μια ταινία που πρέπει να σπεύσετε να δείτε. Διαθέτοντας δυο πολύ καλούς πρωταγωνιστές, μια ωραία ιστορία κι ένα πραγματικά συγκινητικό φινάλε, είναι μια ταινία που σας προτρέπω να δείτε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται