Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Secret Life of Walter Mitty [4/5]

Το «Η Κρυφή Ζωή του Γουόλτερ Μίτι» είναι βασισμένο στο διήγημα του Adam Thurber και αφορά έναν άνδρα που ονομάζεται, ναι σωστά μαντέψατε, Walter Mitty (Ben Stiller). Στην ταινία, ο Walter εργάζεται ως διευθυντής στο τμήμα αρνητικών του περιοδικού Life. Ο Walter είναι ένας απλός καθημερινός τύπος με μια αχαλίνωτη φαντασία. Το μονό ενδιαφέρον που φαίνεται να έχει είναι το πώς θα μιλήσει στην Cheryl (Kristen Wiig), την έξυπνη κι όμορφη συνάδελφο του. Μη θέλοντας να αποκαλύψω τα πάντα, θα πω μονό ότι τα πράγματα παίρνουν τέτοια τροπή που οδηγούν τον Walter σε καταστάσεις εξωπραγματικές.

Πριν από όλα πρέπει να πούμε ότι το έργο, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο πλάνο, είναι εκθαμβωτικό. Ο Stiller κι ο κινηματογραφιστής του, Stuart Dryburgh, παίρνουν την αισθητική των εικονικών φωτογραφιών του περιοδικού Life και την εμφυσούν στο πώς ο Walter αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του. Εντελώς αβίαστα, ο Stiller κι ο Dryburgh επιτρέπουν στην πραγματικότητα να αποτραβηχτεί κάθε φορά που ο Walter ονειροπολεί. Επηρεασμένος από τις ιδιορρυθμίες του Wes Anderson και την απεριόριστη δημιουργικότητά του Michel Gondry, ο Stiller καταφέρνει και βάζει τη δίκη του πινελιά σε αυτό που λέγεται μαγεία του κινηματογράφου. Πέρα όμως από τα όνειρα του πρωταγωνιστή, κάθε «αληθινή» στιγμή της ταινίας είναι ένα κομψοτέχνημα. Η απίστευτα φωτογραφημένη Νέα Υόρκη αλλά και όλα τα πανέμορφα φυσικά θαύματα που ο Walter εξερευνά, σου προκαλούν δέος. Γιγαντιαία βουνά, καταγάλανοι ωκεανοί, καταπράσινοι λόφοι σε κάνουν να μη θέλεις να ανοιγοκλείσεις τα μάτια σου.

Ανεξάρτητα όμως από το οπτικό κομμάτι της ταινίας, το «Η Κρυφή Ζωή του Γουόλτερ Μίτι» έχει και αλλά χαρίσματα. Πέρα από το γεγονός ότι ίσως να είναι η πιο γλυκιά ταινία της χρονιάς, αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι το κινηματογραφικό ταξίδι στο οποίο μας πάει. Ένα ταξίδι γεμάτο περιπέτεια, γέλιο και μερικές δραματικές στιγμές. Ένα ταξίδι που, ενισχυμένο από άριστες μουσικές επιλογές, καταφέρνει και δημιουργεί μια απολαυστική κινηματογραφική εμπειρία για τον θεατή. Τα εύσημα αυτής της επιτυχίας αποδίδονται κατά κύριο λόγο στο σενάριο και ιδιαίτερα στο γράψιμο του ρολού του Walter. Χωρίς πότε να είναι ένας χαρακτήρας χωρίς ελαττώματα, το μεγαλύτερο προτέρημα της ταινίας είναι το ότι δεν μας τον παρουσιάζει πότε ως μια χαμένη υπόθεση. Εκεί όπου πιο δραματικές ταινίες θα χρησιμοποιούσαν την κατάθλιψη και τη μελαγχολία του χαρακτήρα ως μια αλληγορία, το σενάριο του Steve Conrad καταφέρνει και κρατά την αισιοδοξία και το παιχνιδιάρικα ύφος. Το κεντρικό μήνυμα του σεναρίου του Conrad είναι επίμονα θετικό διαθέτοντας και μια αντί-μεγάλο-εταιρική χροιά. Ανεξάρτητα από τα όποια στραβοπατήματα θα βρείτε, η δομημένη πλοκή του Conrad επιτρέπει στην ταινία να χτίσει ένα συναισθηματικό κρεσέντο που κάνει το κάθε βήμα της περιπέτειας του Walter να αξίζει τον κόπο.

Ερμηνευτικά, ο Stiller, ενδίδοντας στην κωμική πλευρά του μόνο κατά τη διάρκεια των ονείρων, δίνει μια λεπτή αλλά αποτελεσματική ερμηνεία. Η Wiig καταφέρνει και δημιουργεί έναν χαρακτήρα κάτι περισσότερο από το αντικείμενο πόθου του Walter, που όμως διαθέτοντας μια υπέροχη αυθεντικότητα, σε κάνει να πιστέψεις γιατί την ειδωλοποιεί. Ο Scott στον ρολού του κακού είναι απολαυστικός. Ο Penn είναι ο Penn. Ενώ, τέλος, η Shirley MacLaine σε έναν μικρό ρόλο δίνει το απαραίτητο κύρος παραδίδοντας μια όμορφη ερμηνεία.

Συνολικά, πρόκειται για μια ταινία που χωρίς αμφιβολία θα αφήσει μια γλυκιά κι ελπιδοφόρα αίσθηση στο κοινό. Κυκλοφορώντας την πιο σωστή περίοδο, είναι ωραίο να βλέπεις μια οικογενειακή ταινία που δεν φοβάται να αλλάξει την πεπατημένη και να εξάψει τη φαντασία του κοινού της. Αυτό από μόνο του είναι μια σπάνια κινηματογραφική απόλαυση. Παραμερίστε κάθε απαισιοδοξία που τυχών έχετε και απλά απολαύστε την.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται