Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Saving Mr. Banks [4/5]

Εάν θέλετε να βρείτε κάποιο σφάλμα στο «Η Μαγική Ομπρέλα», την ιστορία της απόκτησης των δικαιωμάτων του δημοφιλούς παιδικού βιβλίου «Μαίρη Πόππινς» από τον ίδιο τον Walt Disney (Tom Hanks), σίγουρα μπορείτε. Ωστόσο, παρά τα πιθανά ελαττώματα του (κάποιοι θα πουν ότι είναι μεγάλο σε διάρκεια, ότι είναι γλυκανάλατο και ούτω καθεξής), πρέπει να έχει κάποιος σκληρή καρδιά για να καταφέρει να μη συγκινηθεί από αυτήν την αστεία και άκρως συγκινητική ιστορία.

Ο John Lee Hancock έχει έξυπνα δημιουργήσει μια ταινία, της οποίας η συναισθηματική καρδιά προστατεύεται από τεχνάσματα και τη χρήση της κωμωδίας, με αποτέλεσμα οι επιπτώσεις της να έχουν διπλή απήχηση. Αποφεύγοντας οποιαδήποτε φανταχτερή, πασπαλισμένη με χρυσόσκονη, εξιστόρηση της ιστορίας, το σενάριο των Kelly Marcel και Sue Smith έχει βρει την τέλεια δομή δένοντας μαγικά το παρελθόν και το παρόν. Εξετάζοντας ένα συναρπαστικό κομμάτι της ιστορίας του κινηματογράφου και παράλληλα μια προσωπική ιστορία για το πώς η πιο επώδυνη παιδική ανάμνηση μπορεί να οδηγήσει στη γέννηση μιας θαυμαστής δημιουργίας, οι σεναριογράφοι φτιάχνουν ένα συναισθηματικό rollercoaster για τη λύτρωση και την απελευθέρωση μας από το παρελθόν. Υπάρχουν πραγματικά κάποιες ανεκτίμητες στιγμές μέσα στην ταινία, που όσοι είναι εξοικειωμένοι με το αριστούργημα της Disney «Μαίρη Πόππινς», αλλά και όσοι δεν είναι, σίγουρα θα εκτιμήσουν.

Ο κύριος παράγοντας που κάνει την ταινία να ξεχωρίζει, είναι οι ερμηνείες των δυο πρωταγωνιστών. Αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα επιλογή από την αρχή, o Tom Hanks στον ρόλο του Walt Disney πραγματικά δοκιμάζει τις υποκριτικές του ικανότητες, συλλαμβάνοντας, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά, την ουσία του Walt Disney. Στην απέναντι όχθη, η Emma Thompson, μια από τις καλύτερες ηθοποιούς όλων των εποχών, χτυπά ακριβώς τη σωστή νότα στην απεικόνισή της P.L. Travers, ενός ρόλου που ενώ ξεκινά ως μια εκκεντρική καρικατούρα, αργά αλλά σταθερά καταλήγει στην απεικόνιση μιας πραγματικής γυναίκας με βαθιά πολυπλοκότητα, και παραδίδει μια άξια βράβευσης για Όσκαρ ερμηνεία. Πέρα όμως από το πρωταγωνιστικό δίδυμο, όλο το υπόλοιπο υποστηρικτικό καστ τα καταφέρνει περίφημα. Οι Novak, Schwartzman και Whitford είναι ιδιαίτερα καλοί ως οι εικονικοί συνθέτες Sherman (οι δύο πρώτοι) και ο σεναριογράφος Don DaGradi, αντίστοιχα, ο Paul Giamatti είναι πάντα εξαιρετικός και η Ruth Wilson συνεχίζει να αποδεικνύεται αξιόπιστη ηθοποιός. Είναι, όμως, ο Colin Farrell που κλέβει την παράσταση με μια εξαίσια απεικόνιση ενός πολύπλοκου ανθρώπου και παραδίδει ίσως την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του.

Δουλεμένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια σε όλους τους τομείς, το «Η Μαγική Ομπρέλα» καταφέρνει και κάνει κάτι που σπάνια το συναντάς σε ταινίες: ενημερώνει και αλλάζει την εντύπωσή μας για κάτι που νομίζαμε ότι γνωρίζαμε, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει αυτό που πάντα αγαπούσαμε σε αυτό ή ακόμα καλύτερα, εξάπτει εκ νέου το ενδιαφέρον σε εκείνους που μπορεί να μην τους άρεσε η παλιά ταινία. Εν πάση περιπτώσει, η τελευταία ταινία του σκηνοθέτη του «Μια Σχέση Στοργής», John Lee Hancock, είναι ένα τρυφερό και καλογυρισμένο κομμάτι της ιστορίας, το οποίο καταφέρνει να αποδημήσει και στη συνέχεια να ανακατασκευάσει έναν εικονικό χαρακτήρα και μια αριστουργηματική ταινία με έναν τρόπο ειλικρινή, ώριμο κι ευσεβή. Ετοιμάστε τα χαρτομάντιλα σας, χαλαρώστε και αφήστε την ταινία να σας μαγέψει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται