Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Locke [4.5/5]

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι παρακολούθησα για 85 λεπτά έναν άνδρα να οδηγεί το αυτοκίνητο του το βράδυ και δεν βαρέθηκα. Δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένας λόγος να αποκαλύψω περισσότερες λεπτομέρειες για την πλοκή του «Locke», αφού η μισή διασκέδαση της ταινίας είναι η ανακάλυψη του τι συμβαίνει στη ζωή του Ivan (ο κεντρικός χαρακτήρας), μέσω της αδιάκοπης ροής τηλεφωνικών κλήσεων που κάνει και δέχεται στον δρόμο, ενώ η άλλη μισή προέρχεται από την παρακολούθηση ενός ανθρώπου, απομονωμένου στον μικρό χώρο ενός αυτοκινήτου καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει μυριάδες ζητήματα.

Έχοντας πάντα στο μυαλό του τον Tom Hardy για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, το έργο είναι γραμμένο και σκηνοθετημένο από τον Steven Knight (υποψήφιος για Όσκαρ σεναρίου για το «Βρώμικα Όμορφα Πράγματα») και δεν είναι τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από ενενήντα υπνωτικά λεπτά ενός ηθοποιού σε ένα αυτοκίνητο καθώς οδηγεί και μιλάει με διάφορους ανθρώπους. Χάρη στη μαεστρία τόσο του Hardy ερμηνευτικά όσο και του Knight σκηνοθετικά, η ταινία είναι ένα συγκλονιστικό δράμα με επίκεντρο έναν πολύπλοκο χαρακτήρα και μια αφήγηση που αποφεύγει κλισέ, διαθέτει χιούμορ και βρίθει ειλικρινής συγκίνησης.

Χωρίς να έχει ανάγκη τα φίδια και την άμμο του «Buried», τον ωκεανό του «Όλα Χάθηκαν» ή το ξέφρενο μοντάζ του Joel Schumacher στο «Τηλε...Φονικός Θάλαμος», η πιο απλή ιδέα γίνεται στα επιδέξια χέρια του Knight μια ποιητική κι έντονα συναρπαστική μελέτη ενός χαρακτήρα και μια σύγχρονη παραβολή της τιμής και των συνεπειών. Μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας του έργου επιμερίζεται ο Tom Hardy, που χάρη στον νατουραλισμό του, οποιαδήποτε έκφραση ή κίνηση διαθέτει τεράστια σημασία στη σκιαγράφηση της προσωπικότητα του κεντρικού χαρακτήρα. Μια άψογη, οσκαρικών διαστάσεων ερμηνεία από όποια πλευρά κι αν το δεις. Πέρα από τον Hardy, υπάρχει μια πληθώρα θαυμάσιων άγγλων ηθοποιών, όπως οι Olivia Colman, Ben Daniels και Ruth Wilson, που κάνουν καταπληκτική δουλειά ως φωνές στην άλλη άκρη του τηλεφώνου, ενώ τέλος εύσημα πρέπει να δοθούν στον Χάρη Ζαμπαρλούκο (φωτογραφία) και τον Justine Wright (μοντάζ) που βοήθησαν ώστε μια ταινία γυρισμένη σε ένα αυτοκίνητο να είναι τόσο απολαυστική.

Εντέλει, το «Locke» είναι ένα συμπαγές επιβλητικό δράμα, γραμμένο, σκηνοθετημένο, παιγμένο κι επιμελημένο με φινέτσα. Κάθε πτυχή του μπορεί να υπερηφανεύεται για τη δημιουργία μιας μοναδικής και μαγευτικής ταινίας με ψυχή στα θεμέλια της.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται