Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Seventh Son [0.5/5]

Βασισμένο στο πρώτο βιβλίο της σειράς «Τα Χρονικά του Ευλογημένου Λιθαριού» του Joseph Delaney με τίτλο «Ο Μαθητευόμενος του Σπουκ», το «Έβδομος Γιος» δεν ξεφεύγει από τα δεδομένα της νέας κινηματογραφικής γενιάς που διψά για ιστορίες με δράκουλες, υπερήρωες και ούτω καθεξής. Αν και δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, διαβάζοντας στη σύνοψη της ταινίας τις φράσεις «πόλεμος μεταξύ του υπερφυσικού και των ανθρώπων» και «ο έβδομος γιος ενός έβδομου γιου στέλνεται για να μαθητεύσει πλάι στον Σπουκ (!!) της περιοχής», καταλαβαίνεις αμέσως τι πρόκειται να δεις.

Ακόμη και η εντυπωσιακή συγγραφική ομάδα (Matt Greenberg, Charles Leavitt, Steven Knight) δεν καταφέρνει να ξεφύγει από κανένα κλισέ του είδους δημιουργώντας μια παραφουσκωμένη με εφέ περιπέτεια φαντασίας. όπου πολλά γίνονται, αλλά χωρίς καμία ουσία. Γεμάτη κλισέ, μάχες και σκηνές χωρίς νόημα, το έργο του Sergey Bodrov δεν καταφέρνει να είναι τίποτα άλλο από ένα ακόμα «ήλθον, τσέπωσον και απήλθον» κατασκεύασμα της Universal που μάλλον μας περνάει για χαζούς. Δεν εξηγείται διαφορετικά! Μιλάμε για μια ταινία οπού ο πρωταγωνιστής έχει παράξενα οράματα πραγμάτων που θα γίνουν στο μέλλον, δοσμένα μέσα από θολά μοντάζ, τα οποία εισάγονται αμήχανα στην ταινία απλά για να ξεχαστούν ολωσδιόλου στο τέλος. Για ένα έργο που ο κόσμος καταστρέφεται, αλλά οι δυο νεαροί πρωταγωνιστές, με άτσαλα εμβόλιμες σκηνές, αγωνίζονται να δημιουργηθεί το απαραίτητο συναίσθημα που θα μας κάνει να ενδιαφερθούμε για αυτούς. Κι αυτά είναι το ελάχιστο σε σχέση με την υπόλοιπη προχειροδουλειά που αντικρίζεις παρακολουθώντας το.

Για να μπορέσουμε να αντέξουμε το άθλιο του γραψίματος, οι παραγωγοί του έργου είχαν τη φαεινή ιδέα να τοποθετήσουν εξαιρετικούς και διάσημους ηθοποιούς στους δύο αντίζηλους ρόλους ως μέγα θέλγητρο. Έλα, όμως, που και αυτό τους βγήκε σε κακό! Από την μία, αν και υπερβολικά υπερβολική στον ρόλο της κακιάς μάγισσας, η ερμηνεία της Moore διαθέτει το απαραίτητο fun στοιχείο που τη σώζει κάπως. Ευτυχώς, πάντα, για εκείνη, το έργο βγαίνει στην Αμερική λίγο πριν κλείσουν οι κάλπες για τα Όσκαρ οπότε και δεν θα επηρεάσει πολύ την πιθανή φετινή βράβευση της. Από την άλλη, δυστυχώς για τον Bridges, η παντελώς αφόρητη και κακιά ερμηνεία του θα παραμείνει για πάντα στη μνήμη μας. Με μια αίσθηση χιούμορ σαν να λέει χιλιοειπωμένα ανέκδοτα με τον Τοτό, με θεατρικό στόμφο και μια προφορά που θα έκανε ακόμα και τον πιο ανίδεο ηθοποιό να δακρύσει από τα γέλια, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός είναι ένας μεγάλος παράγοντας που το «Έβδομος Γιος» αγγίζει πάτο. Νομίζω σιγά-σιγά θα πρέπει να κάνει χώρο στο σκρίνιο για το βατόμουρο. Πέρα από αυτούς τους δύο, όλοι οι υπόλοιποι τα κουτσοκαταφέρνουν στους μονοδιάστατους ρόλους τους.

Για να κλείσω, μια κι αυτή η ταινία δεν αξίζει μια κριτική 424 λέξεων, το «Έβδομος Γιος» δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια μεγαλειώδη αποτυχία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται