Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Run All Night [1.5/5]

Κανένας δεν περίμενε ποτέ αυτή τη δεύτερη ζωή στην καριέρα του Liam Neeson. Πριν από το 2009, στο μυαλό μας τον είχαμε ως έναν αρκετά καλό δραματικό ηθοποιό, γνωστό για τη συμμετοχή του στο αριστουργηματικό «Η Λίστα του Σίντλερ». Όταν το «Η Αρπαγή» κυκλοφόρησε, ο κόσμος του Χόλιγουντ (άλλα και το κοινό κρίνοντας από τις εισπράξεις) αποφάσισε ότι αυτός ο νέος ήρωας δράσης που κατέχει και λίγη υποκριτική βαρύτητα είναι χάρμα οφθαλμών. Η συνέχεια είναι γνωστή: «Η Αρπαγή 2», «Non-Stop», «Το Μονοπάτι του Θανάτου» και ούτω καθεξής. Μετά λοιπόν από τόσες ταινίες και αντίστοιχο ξύλο, έχουμε ξεχάσει ότι ο Neeson είναι, πέρα από άνθρωπος, ένας ηθοποιός. Αυτό συμβαίνει γιατί, με λίγες εξαιρέσεις, οι ταινίες δράσης στις οποίες πρωταγωνιστεί είναι μεν ευχάριστες, αλλά επουσιώδεις. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη «Νυχτερινή Καταδίωξη». Είναι μια πολλά υποσχόμενη ταινία, ένα τσακ παραπάνω σε ποιότητα σε πολλούς τομείς από όλες τις άλλες, αλλά στην τελική έχουμε να κάνουμε με ακόμα μια ελαφρώς διασκεδαστική ταινία όπου ο Neeson σκοτώνει και δέρνει κόσμο.

Με την υπόθεση να είναι ανάξια αναφοράς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο σεναριογράφος Brad Ingelsby, έχοντας μελετήσει πολύ καλά το στυλ των συγκεκριμένων ταινιών, θέλει να δημιουργήσει ένα άνω του μετρίου θρίλερ καταδίωξης. Διαθέτοντας μια σταθερή πρώτη πράξη, καταφέρνει και υφαίνει μαζί ιστορίες με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνονται σαν να μπλέκονται η μια με την άλλη. Αυτό δεν σημαίνει ότι το έργο δεν είναι προβλέψιμο, πράγμα που είναι φυσικά, αλλά ότι οι συγκρούσεις που διαθέτει είναι κατάλληλα εδραιωμένες και θέτουν σε κίνηση τη δράση. Ακόμη μια θετική παραδοχή είναι ότι ο σκηνοθέτης Jaume Collet-Serra ξέρει πώς να σκηνοθετεί με δυναμικό τρόπο. Με το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας να είναι μια σειρά από σκηνές καταδίωξης, ο ισπανός σκηνοθέτης αποτελεί προσόν για την ταινία, αφού κάνει μια εξαιρετική δουλειά στη χορογραφία των σκηνών ανεβάζοντας τους παλμούς στους θεατές. Τρίτο και τελευταίο προτέρημα του έργου είναι ότι το καστ (ειδικά ο Common) καταφέρνει και ανεβάζει το υλικό, μετατρέποντας την εμπειρία στο σινεμά σε ένα αρκετά ψυχαγωγικό δίωρο.

Είναι, όμως, όλα τα παραπάνω αρκετά; Πέρα από αυτές τις δυο-τρεις θετικές παρατηρήσεις, δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα επί της ουσίας που δεν έχουμε δει στο παρελθόν και καλύτερα. Ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια ταινία που απλά αναβοσβήνει μπροστά στα μάτια μας, όπως οι διαφημιστικές πινακίδες που περνάνε μέσα από τα παράθυρα ενός επιταχυνόμενου τρένου. Και αυτό εγώ το θεωρώ μεγάλο πρόβλημα. Δείτε το, λοιπόν, αν δεν έχετε να δείτε κάτι άλλο. Εάν όμως αυτή η τρίτη συνεργασία του Neeson με τον Collet-Serra αποδεικνύει οτιδήποτε, είναι ότι αυτοί οι δύο θα πρέπει να προχωρήσουν σε κάτι νέο. Κουραστήκαμε…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται