Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Man from U.N.C.L.E.[3.5/5]

To 2015 αποτελεί αποδεδειγμένα τη χρονιά της αναγέννησης των ταινιών κατασκοπείας. Με το «Kingsman: Η Μυστική Υπηρεσία» να ξεκινάει δυναμικά τη χρονιά, ακολούθησαν τα «Spy» και «Επικίνδυνη Αποστολή: Μυστικό Έθνος» και οσονούπω το επερχόμενο έργο του James Bond «Spectre» αναμένεται να κλείσει τη σαιζόν εξίσου δυνατά. Πριν όμως φτάσουμε εκεί, στις αίθουσες κυκλοφορεί το έργο «Κωδικό Όνομα U.N.C.L.E.», μια διασκεδαστική, κεφάτη και γοητευτική ιστορία κατασκοπείας με ένα τρίο εξαιρετικών πρωταγωνιστών.

Βασισμένο στην τηλεοπτική σειρά με το ίδιο όνομα, η ταινία ακολουθεί τον Napoleon Solo, έναν πράκτορα της CIA στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο οποίος, εντελώς αναπάντεχα, πρέπει να συνεργαστεί με έναν κατάσκοπο της KGB. Αποστολή τους: να σταματήσουν μια μυστηριώδη εγκληματική οργάνωση με επικεφαλής τη Victoria Vinciguerra. Με τη βοήθεια μιας μηχανικού, της οποίας ο πατέρας μπορεί να εμπλέκεται στις σκοτεινές πράξεις της οργάνωσης, οι δυο τους ξεκινούν έναν αγώνα ενάντια στον χρόνο.

Μην σας απωθεί η ανάγνωση της παραπάνω υπόθεσης, το έργο διαθέτει πολλά καλά. Σαφέστατα και η πλοκή είναι μία που αυτολεξεί έχουμε ξαναδεί σε άλλες παρόμοιες ταινίες, όμως εδώ η διαφορά είναι ότι εξυπηρετεί τους εξής δύο λόγους: πρώτον, μας δίνει την ευκαιρία να παρακολουθούμε τα μέλη του καστ να συγκρούονται μεταξύ τους και δεύτερον παρουσιάζει μια θαυμάσια εξιδανικευμένη εκδοχή της δεκαετίας του 1960. Αναλύοντας αρχικά το δεύτερο σκέλος, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια εξαίρετη παραγωγή, η οποία ξεχειλίζει από κομψότητα και στυλ. Από τα κοστούμια μέχρι τα αυτοκίνητα και από τα χτενίσματα μέχρι τις τοποθεσίες, η ταινία είναι το απόλυτο ερωτικό γράμμα προς τη χρυσή εποχή των φιλμ κατασκοπείας, χωρίς ποτέ να φτάνει στο σημείο της κοροϊδίας. Είναι πραγματικά υπέροχο να βλέπει κανείς μια ταινία με τέτοιο τεχνικό ταλέντο παρουσιασμένο με άνεση και γκλάμουρ.

Περνώντας στους πρωταγωνιστικούς ηθοποιούς, ως Napoleon Solo, ο Henry Cavill παίζει έναν πολύ συγκεκριμένο «τύπο», γνωστό σε όσους είναι εξοικειωμένοι με το είδος, αλλά καταφέρνει και του προσδίδει κάτι νέο και φρέσκο ξεχειλίζοντας star-charisma. Ως Illya Kuryakin, ο Armie Hammer διαθέτει έναν συνδυασμό διακριτικής αλλά κι ακαταμάχητης παρουσίας, η οποία δημιουργεί ωραία αντίθεση με τη στωικότητα του χαρακτήρα που υποδύεται, κάτι που τον καθιστά μια προσφιλή εικόνα για τον θεατή, με αποτέλεσμα ανά στιγμές να κλέβει την παράσταση. Ενώ η Alicia Vikander για ακόμη μία φορά είναι εξαιρετική, πιστοποιώντας πλέον ότι αποτελεί το νέο μεγάλο αστέρι του Χόλιγουντ. Στο υποστηρικτικό καστ, η Elizabeth Debicki είναι μια εντυπωσιακή παρουσία και χτυπά ακριβώς τη σωστή νότα ως η κακία της ιστορίας, ενώ ο Hugh Grant εμφανίζεται με το γνωστό του ύφος σε ένα extended-cameo, θυμίζοντάς σου το πόσο καλός είναι.

Όλα τα παραπάνω δεν θα ήταν εφικτά όμως χωρίς τη συμβολή του σκηνοθέτη Guy Ritchie. Αφήνοντας πίσω τις βιρτουόζικες τεχνικές σκηνοθεσίας, ο βρετανός σκηνοθέτης, χωρίς παραφουσκωμένες υπερβολές, καταφέρνει και κινηματογραφεί με απαράμιλλο στυλ και μπρίο γνωρίζοντας ξεκάθαρα την έννοια του «τόσο όσο». Ναι μεν υπάρχει δράση, ναι μεν υπάρχουν καταδιώξεις κι ανταλλαγές πυροβολισμών, αλλά καμία από αυτές τις σκηνές δεν κυριαρχεί. Χάρη στις αισθητικές επιλογές του, αλλά και το γεμάτο χιούμορ κι οξυδέρκεια στους διαλόγους σενάριο (ας μην ξεχνάμε ότι ο 46χρονος δημιουργός συνεισφέρει και σε αυτό), καταφέρνει και υποστηρίζει το ψυχαγωγικό κομμάτι της ταινίας σε σκηνές όπως εκείνη όπου ένας χαρακτήρας ακούει μουσική και απολαμβάνει ένα ποτήρι κρασί, ενώ η δράση εκτυλίσσεται στο παρασκήνιο. Πράγμα σπάνιο για χολιγουντιανή ταινία και γι` αυτό αξίζει όλους τους επαίνους.

Δεν μιλάμε για αριστούργημα, αλλά μιλάμε σίγουρα για ένα δίωρο που θα ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο περίεργο θεατή. Το «Κωδικό Όνομα U.N.C.L.E.» είναι η καλύτερη πρόταση για να κλείσετε το καλοκαίρι σας στο σινεμά. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται