Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Dressmaker [4/5]

Οι αυστραλιανές ταινίες έχουν την τάση να εξερευνούν παράξενο, σχεδόν σουρεαλιστικό έδαφος. Από το «Μαντ Μαξ» και τον, ντυμένο στα δερμάτινα, πολεμιστή δρόμου που μάχεται για την οικογένεια του, μέχρι τα «Βήματα που Γοητεύουν» όπου τα δάκρυα και το γέλιο συνδυάζονται σε μια γεμάτη χορό θεατρική ιστορία για τον έρωτα και τα όνειρα και το «Οι Περιπέτειες της Πρισίλα, της Βασίλισσας της Ερήμου», το «νορμάλ» αποτελούσε σπάνια μια επιλογή για την αυστραλιανή παραγωγή. Σε αυτή την μακρά λίστα έρχεται να προστεθεί και η «Μοδίστρα», μια θεότρελη ιστορία εκδίκησης, η οποία αναμιγνύει απροκάλυπτα είδη και στυλ, καθώς η μαύρη κωμωδία συναντά το ρομαντικό δράμα και οι σικάτες διαμάχες το γκροτέσκο, δημιουργώντας μια εμπνευσμένη και οπτικά ελκυστική ταινία.

Επειδή η συγκεκριμένη ταινία είναι τόσο πολύ έξω από όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στην οθόνη, όσα λιγότερα γνωρίζουμε, τόσο το καλύτερο. Ως εκ τούτου, θα προσπαθήσω να είμαι όσο μετρημένος μπορώ στην προσπάθεια μου να σας εκφράσω το πόσο πολύ πρέπει να δείτε τη συγκεκριμένη ταινία. Mε την πρώτη ματιά, η ταινία φωνάζει «κλασικό ρομάντζο», αφού τρέιλερ και αφίσα απεικονίζουν μια βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό ντυμένη κομψά με φόντο την επαρχιακή Αυστραλία. Ωστόσο, η Jocelyn Moorhouse σκηνοθετεί την προσαρμοσμένη από το μυθιστόρημα της Rosalie Ham ιστορία χωρίς υποχωρήσεις και συμβιβασμούς, μπερδεύοντας μαύρη κωμωδία, θρίλερ μυστηρίου, αισθησιακό ρομαντισμό, σπαγγέτι γουέστερν και εκκεντρικούς χαρακτήρες σε μια ιστορία εκδίκησης που είναι τόσο μοναδική όσο είναι διασκεδαστική.

Το φιλμ αφηγείται την ιστορία της Myrtle `Tilly` Dunnage, η οποία επιστρέφει στην πατρίδα της -τη φανταστική πόλη Dungatar- προκειμένου να αναλάβει τη φροντίδα της άρρωστης μητέρας της, Molly, και να λύσει το μυστήριο που την ανάγκασε να την εγκαταλείψει. Στο πρώτο μισό, η επιστροφή της όχι μόνο της επιτρέπει να αποδείξει την αξία της, αλλά και να έρθει αντιμέτωπη με φήμες της παιδικής της ηλικίας. Αυτός ο συνδυασμός των στόχων του κεντρικού χαρακτήρα δημιουργεί ένα περίεργο ζευγάρωμα αστυνομικού μυστήριου και συγκινητικής φαρσοκωμωδίας. Η πιο επιτυχημένη πτυχή της ταινίας είναι ότι αυτά τα δύο ξεχωριστά στοιχεία, το ανάλαφρο και το απειλητικό, αντιμετωπίζονται με τον ίδιο πρόσχαρο τόνο και εναλλάσσονται μεταξύ τους τόσο γρήγορα που σε κάνουν να αναρωτιέσαι για τον κινηματογραφικό κόσμο που παρακολουθείς. Από τεχνική άποψη, αυτή είναι μια γενναία κίνηση και αν κάποια στοιχεία ήταν πιο ακραία, η «Μοδίστρα» θα ήταν ως επί το πλείστον μια χαζή ταινία. Ευτυχώς, η Moorhouse καταφέρνει να επιτύχει μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο μαύρο χιούμορ και σε μια, σχετικά αληθοφανή, αναπαράσταση ενός ανελέητου και τραγικού κόσμου.

Το δεύτερο μισό ασχολείται με το ξετύλιγμα του μύθου του πρώτου. Χαρακτηριζόμενο από μια αντισυμβατική ανάπτυξη στην πλοκή που ξεφεύγει από συνηθισμένα, το έργο κλιμακώνεται συνειδητά σε μια κωμικοτραγική ιστορία εκδίκησης, που ακριβώς όπως οι τοπικές γυναίκες, έτσι κι αυτή μεταμορφώνεται. Χάρη στην πειραματική δομή της περνάει το βαθύτατο νόημά της δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κατανοήσουμε τους κατοίκους της πόλης και την τελική πράξη ως μεταφορά ύψιστης σημασίας και κάθαρσης. Πολλοί θα πουν ότι υπάρχουν τρεις ή τέσσερις ταινίες μέσα σε μία, αλλά η παραδοξότητα με την οποία όλα εξελίσσονται και οι μοναδικές ερμηνείες μετατρέπουν τη «Μοδίστρα» σε ένα μόνιμα αστείο και εκκεντρικό παραμύθι ειπωμένο με επιδεξιότητα. Και μια και μιλήσαμε για ερμηνείες, τα λόγια είναι περιττά. Η Kate Winslet, ενσταλάζοντας στον χαρακτήρα της θάρρος, περιφρόνηση και στυλ, είναι για ακόμα μία φορά εξαιρετική. Η Judy Davis φυσάει ερμηνευτικά υπενθυμίζοντας μας πόσο καλή ηθοποιός είναι. Ο Liam Hemsworth εκπλήσσει ευχάριστα δείχνοντας μας ότι είναι έτοιμος για μεγάλους ρόλους. Ο Hugo Weaving κλέβει κάθε σκηνή στην οποία εμφανίζεται. Ενώ, τέλος, η Sarah Snook είναι σίγουρο ότι θα μας απασχολήσει στο μέλλον.

Εν ολίγοις, η «Μοδίστρα» είναι τόσο διασκεδαστική, τόσο απρόσμενα ουσιώδης, τόσο συναρπαστικά εκκεντρική. Μια συγκινητική και εκπληκτικά πειραματική ταινία που αξίζει σίγουρα να δείτε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται